Ogólne

Wyprawka dla uczniów klasy 4

Język polski

- zeszyt przedmiotowy B5 w jedną linię

- zeszyt dyktand standardowej wielkości w jedną linię

Przyroda, historia

- zeszyt A4 w kratkę .

Matematyka

- zeszyt co najmniej 60 kartkowy w kratkę,

- ołówek, linijka, ekierka, kątomierz, cyrkiel, nożyczki, klej, kredki, kolorowe długopisy, -

- brudnopis

Język angielski

- zeszyt A4, w miękkich okładkach.

Muzyka

- zeszyt w pięciolinię

- teczka papierowa A4

Zielona szkoła w Górach Świętokrzyskich - dzień 4

Dzień czwarty naszej wyprawy rozpoczęliśmy od zwiedzenia stadionu Korona Kielce. Mieliśmy okazję obejrzeć cały stadion, usiąść na trybunach, zobaczyć salę konferencyjną z licznymi pucharami.

Z Kielc udaliśmy się na warsztaty przyrodnicze. W ośrodku, w którym odbywały się nasze zajęcia, podzieliliśmy się na grupy. Każda grupa otrzymała aparat fotograficzny oraz lornetki i wyruszyliśmy do lasu obserwować piękno przyrody. Efekty naszych obserwacji będzie można obejrzeć wkrótce.

Po warsztatach udaliśmy się do Ostoi Dworskiej w gościnę do chłopa świętokrzyskiego. Posłuchaliśmy opowieści o tym, jak wyglądało życia i praca na wsi w dawnych czasach i zajadaliśmy się pysznym wiejskim chlebem na zakwasie.

Po powrocie do naszego hotelu czekał na nas obiad, zabawy integracyjne, a wieczorem grill i wizyta czarownic.

Zielona szkoła w Górach Świętokrzyskich - pożegnanie

Ostatni dzień zielonej szkoły minął nam przede wszystkim pod znakiem powrotu do domu. Po śniadaniu przyszedł czas na pakowanie walizek i pamiątek. W planach na ten dzień mieliśmy zwiedzanie Parku Miniatur oraz warsztaty rycerskie. Niestety pogoda zrobiła nam psikusa i odwiedziliśmy tylko pierwszą z tych atrakcji. Było super - zwiedziliśmy Rzym, Paryż, Egipt i wiele innych ciekawych miejsc, a to wszystko tylko w ciągu jednej godziny:)

Po wizycie wróciliśmy na obiad, a po obiedzie już prosto do domu, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice.

Zielona szkoła w Górach Świętokrzyskich - dzień 3

Trzeci dzień naszego pobytu spędziliśmy w ośrodku uczestnicząc w grach i zabawach integracyjnych. Hotel w którym mieszkamy położony jest w lesie i chociaż nie mogliśmy z tego skorzystać z powodu brzydkiej pogody, to bawiliśmy się świetnie przez cały dzień. Po kolacji zaś przyszedł czas na DYSKOTEKĘ!

Zielona szkoła w Górach Świętokrzyskich - dzień 1

Podróż minęła nam dość szybko i pomimo opóźnionego wyjazdu w Kielcach byliśmy o czasie.

Miasto przywitało nas słoneczną pogodą.

Pierwszym punktem naszego wyjazdu był Ośrodek Myśli Patriotycznej i Obywatelskiej. Zaskoczył nas nowoczesną formułą przekazywania treści historycznych.

Po dobrym obiedzie i sprawnym zakwaterowaniu wybraliśmy się do Kadzielni, najstarszego kamieniołomu w Polsce.

Wieczór spędziliśmy pod hasłem sportowo i wesoło nocą.

Dzień uważamy za udany i czekamy co będzie dalej............

Zielona szkoła w Górach Świętokrzyskich - dzień 2

Drugi dzień "zielonej" dla uczniów klas 3, 4, 5, 6 był pod znakiem górkich wędrówek. Zdobyliśmy najwyższy szczyt w Górach Świętokrzyskich -  Łysicę 612m n.p.m., zeszliśmy do miejscowości Kakonin.  Potem udaliśmy się do osady w Hucie Szklanej, gdzie przenieśliśmy się w czasie aż do średniowiecza. Po regionalnej zupie pomidorowej i popularnych kurczaczkach ruszyliśmy kolejką na Św. Krzyż. Tam m.in. odkryliśmy sekrety i historię klasztoru dzięki jednemu z nowicjuszy. Widzieliśmy relikwie Św. Krzyża.

W drodze powrotnej zachwyciło nas gołoborze i piękna panorama Gór Świętokrzyskich.

W tym dniu przeszliśmy kilkanaście kilometrów i jesteśmy z siebie dumni.

Zostało nam trochę siły na wieczorne szaleństwa.